خطای سیستم اعلام حریق
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

عیب‌یابی اعلام حریق سنس: یکی از الویت‌های کاری مهندسان و متخصصان امور تاسیسات در ساختمان، عیب‌یابی اعلام حریق است؛ زیرا این سیستم‌های اعلام حریق نقش مهمی در حفظ ایمنی ساختمان و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از آتش سوزی دارد. عیب‌یابی سیستم‌های اعلام حریق یا تعمیر و نگهداری از این سیستم‌ها در ساختمان، باید همواره مورد توجه مدیران و ساکنان ساختمان‌ها باشد؛ چرا که گاهی اوقات به مرور زمان این دستگاه‌ها نیز مانند هر دستگاه دیگری دچار خطا و اشتباه می‌شوند که بایستی ضمن رفع آن به آپدیت دستگاه در زمان مناسب خود پرداخت تا دستگاه بتواند در زمان بروز خطر به درستی وظیفه خود را انجام دهد. تجهیزات اعلام حریق سنس هم مانند همه تجهیزات اعلام حریق دیگر نیازمند این عیب‌یابی و آپدیت دوره‌ای هستند و بنابراین عیب‌یابی اعلام حریق سنس، در ساختمان‌هایی که دارای این نمونه از تجهیزات ایمنی هستند، باید در الویت کاری آن ساختمان قرار گیرد.
تعمیر و نگهداری سیستم اعلام حریق
سیستم‌های اعلام حریق دارای حساسیت بسیار بالایی هستند؛ برای این‌که در زمان سرویس سیستم بتوان دقیقا مشکل را عیب‌یابی کرد بایستی همواره همه ارورها و آلارم‌های سیستم، همراه با زمان این ارورها و آلارم‌ها ثبت شود. لازم به ذکر است که امروزه بیشتر سیستم‌های اعلام حریق دارای حافظه داخلی هستند ولی به دلایلی مانند دستکاری غیر کارشناسانه، قطع برق، قطع باطری امکان پاک شدن این حافظه همواره وجود خواهد داشت. بنابراین بهترین روش ثبت همه موارد خطاهای سیستم در طول مدت زمان استفاده است که می‌تواند بسیار رهگشا باشد. بر این اساس جهت عیب‌یابی اعلام حریق مستمر و ماخوذ به فایده بهتر است به حافظه سیستم اتکا نکرد و همه موارد را در دفتر یادداشتی به صورت جداگانه ثبت کرد.

خطای سیستم اعلام حریق
در این قسمت مقاله ابتدا بایستی تعریف کنیم که منظور از آلارم سیستم اعلام حریق سنس چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که تمامی آژیرهای دستگاه که بدون آتش‌سوزی بلند می‌شوند آلارم نامیده می‌شوند که البته به صورت نادرست آلارم اشتباه یا آلارم کاذب هم به آن گفته می‌شود. آلارم‌های سیستم اعلام حریق شامل دو مورد هستند که شناسایی این آلارم‌ها در عیب‌یابی اعلام حریق بسیار اساسی و لازم است که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهد شد:

آلارم‌های ناخواسته
آلارم‌های ناخواسته: این آلارم‌ها در اثر عواملی به غیر از آتش‌سوزی فعال می‌شوند. مانند انواع دودها در محیط از دود سیگار گرفته تا دود ماشین این عوامل باعث فعال‌سازی آلارم دستگاه بدون وجود شعله یا حریق می‌شوند.

آلارم بر اثر اشتباه پنل، دتکتور و شستی
آلارم‌های ناشی از اشتباه پنل، دتکتور و شستی: این آلارم در اثر اشتباه در یکی از تجهیزات اعلام حریق فعال می‌شود و به آن آلارم کاذب هم گفته می‌شود عموما عواملی مانند وزش باد، جریان گذرا در مدار، سوختن دتکتور این آلارم‌های کاذب را ایجاد می‌کند.
لینک های مرتبط:
قیمت اعلام حریق سنس
اعلان حریق سنس
سیستم اعلام حریق سنس





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: